Ecophilosophy/Naturfilosofi 2606
Læringsmål
Kurset i økofilosofi er like mykje retta mot livsfilosofi som naturfilosofi. Det byggjer på ei økosentrisk (livssentrert) tilnærming som ser på samanhengen mellom natur, kultur og sjølvet, ein kan også seie i tilhøvet mellom stad, lokalsamfunn og individ. Dette vil det bli sett på i tre delar:
1) Tilhøvet mellom natur, kultur og sjølvet i vestleg filosofi og samfunn
2) Djupøkologi og økosofi
3) Ulike tema
Før det fyrste vil emnet gje ei idehistorisk innføring i tilhøvet mellom natur, kultur og sjølvet, men ein vil også sjå dette i høve til andre kulturar. For det andre vil emnet sjå nærare på den internasjonale djupøkologiske rørsle, som søkjer å gå djupt for å forstå årsakane til den økoøogiske krisa.Studentane skal også få høve til å utvikle sin "eigen" økosofi, som går på samanhengen mellom
1) korleis dei ser og tenkjer om tilhøvet mellom natur, kultur og sjølvet, og 2) korleis dei lever (livsstil). Denne samanhengen vil bli problematisert og ulike tilnærmingar vil bli drøfta. Fordet tredje vil vi kaste lys over økofilosofiske og etiske problemstillingar knytt til fleire område, slik som friluftsliv, økofeminisme, bruk/vern av natur, kulturelle landskap, bioregionalisme, pedagogikk, økonomi, politikk og berekraftig utvikling.
The course in ecophilosophy is just as much about life philosophy as it is nature philosophy. It builds on an ecocentric (lifesentered) position which aims at the relationship between nature, culture and self, also expressed in the relationship between place, community and individual. The course consists of three parts: 1) the relationship between nature, culture and self in western philosophy and society, 2) deep ecology and ecosophy and 3) different topics. First, it will provide a philosophical introduction to the relationship between nature, culture and self in the western world, but it will also include other cultures. Second, it will present the international deep ecology movement and give the students a chance to develop their own ecosophy, which is about the connection between 1) how they view and think about the relationship between nature, culture and self, and 2) how they live (lifestyle). This connection will be problematized and different approaches discussed. Third, ecophilosophical and ethical problems will be raised in different areas, such as friluftsliv, ecofeminism, use/protection of nature, culture landscapes, bioregionalism, education, business, politics and ecological sustainable development.
Organisering
Fortelesingar og seminar. Oppmøte og deltaking er svært viktig.
Vurderingsformer
To korte oppgåver som tel 25% kvar (til saman 50%) og munnleg eksamen som tel 50% an samla karakter.
Det tas forbehold om mindre justeringer i planen.
Publisert av / forfatter Birgit Norendal <Birgit.NorendalSPAMFILTER@hit.no> - 30.01.2007