Menneske, miljø og utvikling 4004
Læringsmål
Studentane skal etter fullført kurs ha kunnskap om regionale, nasjonale og internasjonale helse- og miljøproblem og om korleis slike problem heng saman med underliggjande økonomiske, politiske, atferdsmessige og sosiokulturelle årsaker. Vidare skal dei ha kjennskap til ulike fag- og metodetradisjonar som er aktuelle i tilnærminga til ulike miljøproblem, dei skal ha lært om verdikonfliktar knytt til ressursforvalting og førebyggjande arbeid, kjenne ulike verkemiddel som er sentrale i arbeidet for ei økologisk og sosial berekraftig utvikling, og ha fått trening i kommunikasjon, formidling og munnleg presentasjon av skriftlege arbeider.
Dei skal kjenne til korleis geografiske informasjonssystem (GIS) er bygt opp og kjenne til bruk av GIS i samband med lokale og globale miljøsituasjonar.
Innhold
Tilhøvet mellom menneske og miljø og beslutningsprosessar si innverknad på menneske og miljø, blir studert i ulike perspektiv:
- Sjukdomsbilete og helsetilstand nasjonalt og globalt.
- Vassmangel, avskoging, utarming av jordsmonn og genetisk erosjon.
-
Internasjonalt miljø- og helsefremjande arbeid, m.a. satsinga på
Agenda 21. - Folketilvekst, byutvikling, fattigdomsutvikling og kamp mot fattigdom.
- Økonomisk utvikling, ressursbruk, forvalting og maktfordeling.
- Etiske refleksjonar i møte med verdilada fordelingsspørsmål.
- Ulike perspektiv på bistands- og utviklingshjelp.
- Ulike måtar å samle og bruke kunnskap på.
- Deltakings- og forhandlings-strategiar.
- Innføring i geografiske informasjonssystem (GIS).
- Bruk av GIS i miljøkartlegging.
- GIS øvingar på aktuelle lokale og globale miljøsituasjonar med bruk av enkel programvare.
Organisering
60 timar forelesning.
Obligatorisk: 60 timar seminar/kollokvier og 45 timar prosjektarbeid.
Grunnleggjande miljøetiske spørsmål blir omtalt under punkt 3-7 i innhaldsoversynet, og dette utgjer 5 stp.
I forelesningane blir det også lagt vekt på dialog og tilbakemelding frå kollokviegrupper. I den seminarprega undervisninga skal studentane presentere referat frå kollokviediskusjonar, faglitteratur og skriftlege arbeider, og svare på gruppeoppgåver. Dette skal samstundes vere ei trening i kommunikasjon og formidling. Prosjektarbeidet skal munne ut i eit mindre teoretisk arbeid som blir levert midt i semesteret, og ein avslutningsrapport ved semesterslutt, der det teoretiske arbeidet blir belyst med intervju og anna feltarbeid.
Vurderingsformer
Det blir gitt karakterar på tre delprøver: ei semesteroppgåve (kartproduksjon ved bruk av GIS) tel 20%, ei semesteroppgåve tel 40% og ei skriftleg sluttprøve (4 timar) tel 40% av endeleg eksamenskarakter. Alle delprøvene må vere bestått.
Det tas forbehold om mindre justeringer i planen.
Publisert av / forfatter Gunhild Haugen <Gunhild.HaugenSPAMFILTER@hit.no>, sist oppdatert av Ralph Ingemar Stålberg - 12.06.2008