167 Bedriftsøkonomi, Porsgrunn, årsstudium
Målgruppe og opptakskrav
Det 1-årige studiet i bedriftsøkonomi vil kunne danne et grunnlag for:
- personer som har annen høyere utdanning og som ønsker en kortere, men helskapelig videreudanning innen økonomi og administrasjon,
- personer som ønsker å ta et stduium innen økonomi og administrasjon i kombinasjon med jobb,
- personer som ønsker oppdatering eller nye kunnskapar innenfor bestemte emne eller fag,
- personer med sammensatt utdanning som gjennom supplement av deler av studiet, vil kunne oppnå en grad eller tittel.
Mål for studieprogrammet
Målet er at utdanningen skal kvalifisere kandidatene til å utføre administrative funksjoner innenfor det økonomiske og administrative fagfeltet i privat eller offentlig sektor.
Dette målet skal en nå ved:
- problembasert læring og aktiv bruk av IKT som skal gi kunnskaper om og forståelse for alle vesentlige økonomiske og administrative fagområde,
- innsikt i nye økonomiske sammenhenger, sentrale beslutningsproblem, miljøsikring og etikk,
- kvalifisering for videre studium
Studieprogrammets innhold, oppbygging og sammensetning
Ny fagblokk
|
Studieplanen for 1-årig studium i bedriftsøkonomi er den samme som første studieår i 2-årig høgskolekandidatstudium i økonomi og administstrasjon og 3-årig bachelorstudium i økonomi og administrasjon.
Studiet er 1-årig og gir 60 studiepoeng.
Studiet er delt opp med 30 studiepoeng pr semester og i emne som til vanlig varer 1 til 2 semester med 3-8 undervisningstimer pr uke.
Det blir tatt forbehold om endringer i studieplanen.
Arbeids- og læringsformer
Det vil bli benytta varierte arbeids- og undervisningsformer i emna som inngår i studieplanen, for eksempel forelesninger, emne/seminar, gruppeoppgaver, individuelle oppgaver og ekskursjoner. Tradisjonelle forelesningsformer kan bli supplerte med aktiv bruk av e-post, internett og databasert modellverktøy.
Vurderingsformer
Kandidatenes kunnskaper innenfor alle emne i studiet skal evalueres. Høgskolen vil benytte varierte evalueringsformer. Aktuelle evalueringsformer går fram av emneomtalene.
Det tas forbehold om mindre justeringer i planen.
Publisert av / forfatter , sist oppdatert av Ian Hector Harkness - 09.09.2010