Turismemarkedsføring 6076
Læringsutbytte
Etter avsluttet emne skal studentene kunne forklare turistadferd og analysere turistmarkedspotensialet i et område. De skal også ha kunnskaper om hvordan virksomheter og reisemål markedsfører produktene sine og hvilke distribusjons- og markedsføringskanaler som blir anvendt.
Studentene skal ha ferdigheter som gjør dem i stand til å utarbeide markedsplaner, swot-analyser og markedsundersøkelser.
Innhold
Aktuelle tema i undervisningen er:
- Reiselivsbedriftenes arbeidsbetingelser
- Handlinger og adferd
- Segmenter
- Markedsundersøkelser
- Markedsplanlegging
- Produkt og produktutvikling i reiselivet
- Markedskommunikasjon og påvirkning i reiselivet
- Distribusjon i reiselivet
- Relasjonsmarkedføring
- Viktige trender
Arbeids- og læringsformer
3 timer i uka i høstsemesteret. Undervisninga vil variere mellom tradisjonelle forelesninger, seminarpreget undervisning, øvingsoppgaver, studentpresentasjoner og skriftlige rapporteringer/innleveringer.
Vurderingsformer
Vurdering av emnet består av følgende elementer: Muntlig presentasjon (bestått/ikke bestått), skriftlig semesteroppgave (40% av karakteren), og en sluttprøve, 4 timer (60 %). Graderte karakterer. For å få godkjent vurdering i emnet, må alle delprøver være bestått.
Det tas forbehold om mindre justeringer i planen.
Publisert av / forfatter Ragnar Prestholdt <Ragnar.PrestholdtSPAMFILTER@hit.no>, sist oppdatert av Bergit Grivi - 12.04.2012