2306 IKT i læring 1

Innledning

Digital kompetanse betyr å kunne bruke digitale verktøy og ha en tilstrekkelig forståelse av teknologien til å kunne fungere i og påvirke egen studiesituasjon, framtidig yrke og samfunnet generelt.

I læreplanverket for Kunnskapsløftet (LK-06) er digital kompetanse beskrevet som en av de fem grunnleggende ferdighetene elevene skal tilegne seg i skolen sidestilt med ferdighetene å kunne uttrykke seg muntlig, skriftlig, å kunne lese og regne. De fem basisferdighetene inngår i et helhetlig perspektiv som favner læringsstrategier og sosial kompetanse.

Studie gir en grunnleggende innføring i de viktigste verktøyene for bruk i skolen.

Målgruppe og opptakskrav

_

Mål for studieprogrammet

_

Læringsutbytte

_

Studieprogrammets innhold, oppbygging og sammensetning


Emner:
Emnekode Emnets navn S.poeng O/V *) Studiepoeng pr. semester
  S1(H) S2(V)
IKT 301 IKT i læring - innføring i
informasjons- og kommunikasjonsteknologi
15,00 V 15  
IKT 302 IKT i læring - Pedagogisk bruk av IKT 15,00 V   15
Sum: 0 0
*) O - Obligatorisk emne, V - Valgbare emne

_

Internasjonalisering

_

Arbeids- og læringsformer

_

Vurderingsformer

_


Det tas forbehold om mindre justeringer i planen.

Publisert av / forfatter Hans Olav Oldrup Johnsen <hans.o.johnsenSPAMFILTER@hit.no>, sist oppdatert av Jorunn Halvorsen - 21.02.2012