Digital markedskommunikasjon xxxx

Læringsutbytte

Etter fullført emne skal studenten ha følgende læringsutbytte:

Kunnskap

  • har kunnskap om sentrale teorier og modeller
  • har inngående kunnskap om hvordan bedrifter og organisasjoner kommuniserer med sine kunder og markeder
  • har grundig kunnskap om forskjellige former for digital markedskommunikasjon
  • ser sammenhengen mellom markedskommunikasjon og kunders kjøpsadferd

Ferdigheter

  • kan analysere hvordan bedrifter og organisasjoner kan utvikle sin kommunikasjon og dialog med markedet generelt og ved hjelp av IT/digitale plattformer
  • kan bruke viktige verktøy og digitale plattformer
  • kan utvikle strategier og gjennomføre digital markedskommunikasjon
  • kan måle effekter av digital markedskommunikasjon

Generell kompetanse

  • kan analysere og prioritere ulike kommunikasjonsformer og valg av plattformer

Innhold

De elementene som blir dekket er:

  • Sentrale modeller og teorier innen markedskommunikasjon
  • Markedskommunikasjonens oppgaver og praktisk tilnærming
  • Fastsettelse av mål og måling av effekter
  • Kommunikasjonsstrategier
  • Mediene og medievalget med vekt på IT baserte kanaler og muligheter
  • Integrert markedskommunikasjon
  • Identitet og profilering

Arbeids- og læringsformer

Emnet vil bli gjennomført som klasse- og seminarbasert undervisning, samt casestudium og individuelle presentasjoner, 3-5 timer pr uke.

Vurderingsformer

Innleveringer og presentasjon, 40 %, og skriftlig sluttprøve, 4 timer, 60 %. Alle delprøver må være bestått.

Det tas forbehold om mindre justeringer i planen.

Publisert av / forfatter Bergit Grivi <Bergit.GriviSPAMFILTER@hit.no> - 05.12.2013