Digital markedskommunikasjon xxxx
Læringsutbytte
Etter fullført emne skal studenten ha følgende læringsutbytte:
Kunnskap
- har kunnskap om sentrale teorier og modeller
- har inngående kunnskap om hvordan bedrifter og organisasjoner kommuniserer med sine kunder og markeder
- har grundig kunnskap om forskjellige former for digital markedskommunikasjon
- ser sammenhengen mellom markedskommunikasjon og kunders kjøpsadferd
Ferdigheter
- kan analysere hvordan bedrifter og organisasjoner kan utvikle sin kommunikasjon og dialog med markedet generelt og ved hjelp av IT/digitale plattformer
- kan bruke viktige verktøy og digitale plattformer
- kan utvikle strategier og gjennomføre digital markedskommunikasjon
- kan måle effekter av digital markedskommunikasjon
Generell kompetanse
- kan analysere og prioritere ulike kommunikasjonsformer og valg av plattformer
Innhold
De elementene som blir dekket er:
- Sentrale modeller og teorier innen markedskommunikasjon
- Markedskommunikasjonens oppgaver og praktisk tilnærming
- Fastsettelse av mål og måling av effekter
- Kommunikasjonsstrategier
- Mediene og medievalget med vekt på IT baserte kanaler og muligheter
- Integrert markedskommunikasjon
- Identitet og profilering
Arbeids- og læringsformer
Emnet vil bli gjennomført som klasse- og seminarbasert undervisning, samt casestudium og individuelle presentasjoner, 3-5 timer pr uke.
Vurderingsformer
Innleveringer og presentasjon, 40 %, og skriftlig sluttprøve, 4 timer, 60 %. Alle delprøver må være bestått.
Det tas forbehold om mindre justeringer i planen.
Publisert av / forfatter Bergit Grivi <Bergit.GriviSPAMFILTER@hit.no> - 05.12.2013