eForretning og sosiale medier 6118
Læringsutbytte
Etter å ha gjennomført emnet skal studentene ha kunnskaper om elektronisk forretningsdrift og bruk av sosiale medier for organisasjoner/bedrifter.
Studentene skal ha teoretisk forståelse og ferdigheter i å vurdere av hvordan elektronisk forretningsdrift og sosiale medier kan integreres i en virksomhets forretningsstrategi.
Innhold
- Strategi, økonomi og markedsføring på Internett.
- Elektronisk forretningsdrift og sosiale medier som sentral del av bedriftens forretningsstrategi.
- Synlighet og annonsering på Internett.
- Annonsering og kampanjer på Internett.
- Kundeveiledning, kundedialog, selvbetjening og leverandørsamarbeid på Internett.
- Juridiske og etiske aspekt ved nettsatsninger og sosiale medier.
- Standarder og offentlige krav til utforming og funksjonalitet for lovlige nettsteder.
- Personvern, informasjonssikkerhet og rettsikkerhet. Krav til leverandører ved utvikling av nettsteder.
Arbeids- og læringsformer
4-5 timer forelesning, øving og veiledning pr uke.
Vurderingsformer
En 4-timers skriftlig prøve som teller 100%. Det blir gitt et antall obligatoriske oppgaver som skal være godkjent før man kan gå opp til prøven.
Det tas forbehold om mindre justeringer i planen.
Publisert av / forfatter Jon Kvisli <Jon.KvisliSPAMFILTER@hit.no>, sist oppdatert av Hallstein Nilmar Søvik - 12.11.2013