eForretning og sosiale medier - nettbasert 6118N
Læringsutbytte
Etter å ha gjennomført emnet skal studentene ha kunnskaper om elektronisk forretningsdrift og bruk av sosiale medier for organisasjoner/bedrifter.
Studentene skal ha teoretisk forståelse og ferdigheter i å vurdere av hvordan elektronisk forretningsdrift og sosiale medier kan integreres i en virksomhets forretningsstrategi.
Innhold
- Strategi, økonomi og markedsføring på Internett.
- Elektronisk forretningsdrift og sosiale medier som sentral del av bedriftens forretningsstrategi.
- Synlighet og annonsering på Internett.
- Annonsering og kampanjer på Internett.
- Kundeveiledning, kundedialog, selvbetjening og leverandørsamarbeid på Internett.
- Juridiske og etiske aspekt ved nettsatsninger og sosiale medier.
- Standarder og offentlige krav til utforming og funksjonalitet for lovlige nettsteder.
- Personvern, informasjonssikkerhet og rettsikkerhet. Krav til leverandører ved utvikling av nettsteder.
Arbeids- og læringsformer
Nettundervisning, uten krav om deltagelse til faste tider. Studentene bør regne med å legge ned 8-10 timers arbeidsinnsats pr. uke. Studentene må disponere datautstyr slik det er oppgitt i studieprogrammet. Faglærer publiserer digitale læringsressurser på nett. Studentene styrer selv når de vil arbeide med stoffet, og vil ha mulighet for veiledning og oppgaveløsing via epost, diskusjonsgrupper og nettmøter.
Vurderingsformer
En 4-timers skriftlig prøve som teller 100%. Det blir gitt et antall obligatoriske oppgaver som skal være godkjent før man kan gå opp til prøven.
Det tas forbehold om mindre justeringer i planen.
Publisert av / forfatter Jon Kvisli <Jon.KvisliSPAMFILTER@hit.no> - 18.12.2013