eForretning og sosiale medier - nettbasert 6118N

Læringsutbytte

Etter å ha gjennomført emnet skal studentene ha kunnskaper om elektronisk forretningsdrift og bruk av sosiale medier for organisasjoner/bedrifter. Studentene skal ha teoretisk forståelse og ferdigheter i å vurdere av hvordan elektronisk forretningsdrift og sosiale medier kan integreres i organisasjonen/bedriften.

Innhold

  • Strategi, økonomi og markedsføring på Internett.
  • Elektronisk forretningsdrift og sosiale medier som sentral del av bedriftens drift.
  • Synlighet og annonsering på Internett.
  • Standarder og offentlige krav til utforming og funksjonalitet for lovlige nettsteder.
  • Personvern, etiske aspekter, informasjons­sikkerhet og rettsikkerhet.

Arbeids- og læringsformer

Nettundervisning, uten krav om deltagelse til faste tider. Studentene bør regne med å legge ned 8-10 timers arbeidsinnsats pr. uke. Studentene må disponere datautstyr slik det er oppgitt i studie­programmet. Faglærer publiserer digitale læringsressurser på nett. Studentene styrer selv når de vil arbeide med stoffet, og vil ha mulighet for veiledning og oppgaveløsing via epost, diskusjons­grupper og nettmøter.

Vurderingsformer

  • Skriftlig eksamen, 4 timer, gradert karakter
  • Arbeidskrav, et antall obligatoriske oppgaver må være godkjent for å kunne gå opp til eksamen

Det tas forbehold om mindre justeringer i planen.

Publisert av / forfatter Anne Kristin S. Ajer <Anne.K.AjerSPAMFILTER@hit.no>, sist oppdatert av Nuno Alexandre N. Marques - 09.11.2015