Norsk 15FPNO

Læringsutbytte

Etter arbeid med faget skal studenten

ha kunnskap om

-ulike barnelitterære sjangrar.

- barns munnlege og skriftlege utvikling.

- fleirspråkleg utvikling.

- språkbruk i leik og leik med språk.

- barnehagen som kulturformidlar.

ha ferdigheit i

- å kunne fortelje eventyr for barn.

- å kunne samtale med barn.

- å kunne leike med språk i samspill med barn.

- å arbeide didaktisk med litteratur.

- å kunne stimulere barns språkutvikling.

ha generell kompetanse i

- å reflektere kritisk over bruk av språkkartleggingsverktøy.

- å vere ein god samtalepartnar med barn.

- kva som motivererer barn til språkleg aktivitet.

- å skape eit mangfaldig språkmiljø.

- å reflektere over barnehagen som formidlar av kultur, verdiar og haldningar.

Innhold

I norskstudiet er innhaldet samla under tre hovudoverskrifter: Tekststudium, teoristudium og praktisk språkbruk.

Tekststudium

- Eldre og nyare barnelitteratur.

- Biletbøker.

- Eit utval sakprosatekstar for barn.

Teoristudium

-talemålsutvikling i førskulealder.

-skriftspråksstimulering og førebuande lese- og skriveopplæring.

-litteraturteori, spesielt retta mot barnelitteratur.

- norsk som andrespråk.

- forteljing og formidling.

Praktisk språkbruk

-god skriftleg og munnleg bruk av språket i kommunikasjon innanfor og utanfor barnehage.

-praktisk bruk av begge dei offisielle norske språkformene i skriftleg kommunikasjon.

Arbeids- og læringsformer

- Individuelle oppgåver, både munnlege og skriftlege

- Førelesingar

- Seminararabeid og kollokviegrupper

- Sjølvstudium

- Tverrfagleg arbeid og prosjektarbeid inngår i studiet

All undervisning er obligatorisk.

Vurderingsformer

Du vil møte vurdering både undervegs og til slutt i studiet. Undervegsvurderinga gjeld både munnleg framføring og ulike skriftlege arbeid. Dette er portar som må vere godkjent for å kunne gå opp til eksamen.

Sluttvurdering

Sluttvurderinga i 2. semester omfattar ei individuell, skriftleg heimeeksamen som skal omfatte dei sentrale kunnskapsmåla i faget.

Karakterane er graderte frå A til F, der A er beste og E er dårlegaste ståkarakter.

Sjå elles føreskrifter om eksamen ved Høgskolen i Telemark.

Det tas forbehold om mindre justeringer i planen.

Publisert av / forfatter Elisabeth Hovde Johannesen <Elisabeth.H.JohannesenSPAMFILTER@hit.no>,Åse Lund <ase.lundSPAMFILTER@hit.no>, sist oppdatert av Jorunn Halvorsen - 24.05.2012