Prosjekt F3291

Læringsmål

Kunne bruke kunnskaper og ferdigheter til å bearbeide en teknisk oppgave og ha ferdigheter i praktisk problemløsing.

Innhold

Studentene får en innføring i praktisk prosjektarbeid og skal anvende denne kunnskapen for å gjennomføre prosjektet. Oppgavene som gis fordrer at det anvendes kunnskaper fra forskjellige disipliner og det kan også fordre faglig fordypning innenfor enkeltemner.

Organisering

Gruppearbeid (3-6 studenter pr. gruppe) med veiledning.

Det vil bli tilbudt oppgaver som er industrirettede og utføres i samarbeid med en bedrift, men også oppgaver som er interne og forskningsrettet. Oppgavene vil normalt være av tverrfaglig art.

Oppgaven skal utføres i et tidsrom fra begyn­nelsen av semesteret. Rapport og resultater skal ferdigstilles til en angitt frist. Hvert prosjektgruppe har en faglærer som veileder. Det kan i tillegg være en intern eller ekstern biveileder for prosjektet. Dersom prosjektet er et samarbeid med en ekstern bedrift, skal biveilederen komme fra bedriften.

Vurderingsformer

Det er obligatorisk deltakelse i gruppens pro­sjekt­­gjennomføring, og tilfreds­stillende deltagelse er en forutsetning for å kunne få karakter i emnet. Karak­teren fastsettes ut fra en vurdering av den skriftlige rapporten og ut fra en muntlig eksaminasjon. Karakteren bestemmes etter skjønn av faglærer og sensor i fellesskap, hvor rapporten og eksaminasjonen vektlegges. Det skal legges størst vekt på rapporten. Det er individuell karaktersetting og denne skal begrunnes dersom det er avvik i prosjektgruppen.

Det tas forbehold om mindre justeringer i planen.

Publisert av / forfatter Unni Stamland Kaasin <Unni.S.KaasinSPAMFILTER@hit.no> - 03.06.2005