Kultur, administrasjon og leiing, Modul II 3494

Læringsmål

Formålet med studiet er å kvalifisere for ulike oppgåver som ligg til leiarrollen innan kulturlivet. Ein vil søkje å realisere dette formålet ved at studentane skal:

· Tilegne seg grunnleggjande kunnskaper om – og ferdigheter i leiing

· tileigne seg innsikt i og utvikle ei sjølvstendig haldning til ulike mål, rammer og oppgåver for kulturlivet

· vera i stand til å bedømme og håndtere grunnleggande økonomiske og organisatoriske sider ved prosjekt og kulturentrepenørskap

· utvikle kompetanse i å leiie ulike kulturadministrative oppgåver

· Beherske IKT som verktøy i oppgaveskriving i gruppe og aleine

Innhold

Hovudfokuset i studiet vil vere på kultur og leiing. Studiet tek utgangspunkt i kulturlivet sin moderne organisatoriske utvikling og har fokus på leiarens strategiske og målbærande rolle. Studiet vil gi en innføring i grunnleggende etiske, forskningsmetodiske og vitenskapsteoretiske spørsmål i faget for å oppøve evne til etisk refleksjon og å foreta metodiske overveielser. Modulen er delt inn i seks bolker:

A: kulturpolitikk og offentlig forvaltning

B: markedsføring, medie- og samfunnskontakt

C: leiingsteori og personaladministrasjon

D: kulturarrangement og leiing

E: kulturkommunikasjon og leiing

F: organisasjonskulturteori og leiing

A: kulturpolitikk og offentleg forvaltning

Gjennom presentasjon av kunstfeltet, friviljuge organisasjonar og kulturindustrien, skal ein drøfte aktuelle kulturpolitiske problemstillingar, visjonar og ideologiane bak. Vidare tek ein opp offentleg forvaltning og konkrete døme på sakshandsaming innan offentleg og privat sektor. Det vil og bli gjort greie for det politisk/administrative systemet og avgjerdsprosessar på ulike forvaltningsnivå.

B:marknadsføring, medie- og samfunnskontakt

Tema her er marknadsføring, teori og praksis i kulturfeltet. Ein vil vidare ta føre seg formell og uformell mediekontakt, samt målretta kontakt med politiske beslutningstakarar og offentlege myndigheiter. Nettverksbygging i kulturfeltet vil og bli gjort greie for, samt rolla som kulturmanager.

C: leiingsteori og personaladministrasjon

Ein gjer greie for ulike historiske syn på leiing og gjev døme på korleis ein kan nytte dei som verktøy eller instrument for eigne leiiaroppgåver. Personaladministrasjon tek føre seg oppgåver og ansvar som er knytt til å administrere og forvalte staben i ein organisasjon. Det vil bli gjeve innføring i sentrale emne som samhandling og prosessforståing.

D. kulturarrangement og leiing

Ein vil gjere greie for og drøfte korleis planprosessar og prosjekt kan bli organisert og leia. Vidare, analyse av ulike organisasjonskontekstar og val av metodikk på grunnlag av dette.Ein vil og ta føre seg prosess- og endringsleiing og forståing av ulike roller i td. eit prosjekt. Ein vil vidare drøfte produsentrolla i ulike bransjer og legitim autoritet.

E: kulturkommunikasjon og leiing

Kulturkommunikasjon bygger på ei innføring i kva kultur er og kva som skjer når kulturar møtast sett i eit leiingsperspektiv innan interkulturell og multikulturell kommunikasjon.

F: organisasjonskulturteori og leiing

Her tek ein opp leiarrolla i ulike kontekstar, ulike syn på organisasjonar og korleis organisasjonar vert etablert, administrert og evaluert. Spesielt vil ein sjå på etiske – og pollitiske dilemmar for handlingar knytt til organisasjoner og korleis ein kan styre organisasjonskulturen bort frå konfliktar og inn i kreative sirklar

Organisering

Forelesingar, seminar, internettbasert veiledning, gruppeoppgåve og individuell oppgåve

Vurderingsformer

Skriftlig gruppeoppgåve i haustsemesteret som tel 20 %, 5 timars individuell eksamen i pensumrelatert teori i vårsemesteret som tel 20%. Avsluttande skriftleg individuell oppgåve som tel 60 %. Ein nyttar bokstavkarakterar, der A til E er bestått, og F er ikkje bestått. Alle oppgåvene må vere bestått for å få bestått karakter i emnet.

Det tas forbehold om mindre justeringer i planen.

Publisert av / forfatter Birgit Norendal <Birgit.NorendalSPAMFILTER@hit.no> - 12.03.2007