Oversyn over norsk historie etter 1800 - nett 3505N
Læringsutbytte
Emnet skal gje dette læringsutbyttet:
Kunnskap og forståing:
- Godt oversyn over hovudtrekka i noregshistoria etter ca. 1800.
- Brei kunnskap om viktige historiske hendingar i perioden, og bakgrunnen for dei.
- Forståing av metodar som vert bruka innafor ulike felt av historiefaget.
- Forståing for korleis historisk kunnskap blir bygt opp.
Dugleik:
- Evne til å kritisere, kommentere eller redigere tekstar og dokument ut frå historiefagets allmenne reglar for kritikk.
- Evne til kritisk å analysere historiske data, kjelder og litteratur, og til å trekkje sjølvstendige konklusjonar frå slikt materiale.
- Evne til å organisere kompleks historisk informasjon på logisk konsekvent måte.
- Ha kjennskap til informasjons- og søkjeverkty.
Kompetanse:
- Formidle fagleg innhald både munnleg og skriftleg.
- Kunne arbeide sjølvstendig med ei gjeven problemstilling.
- Ha evne til å setje seg inn i nye problemområde og analysere emne frå fleire sider.
- Ha medvit om og respekt for perspektiv som har ulike nasjonale og kulturelle opphav.
- Ha kritisk medvit om relasjonane mellom fortida og samtidige hendingar og prosessar
Læringsmål
Emnet skal
- Gje ei samanhengande oversikt over noregshistoria etter ca. 1800.
- Gje faktiske kunnskapar knytta til tid, stad, viktige enkeltpersonar og samfunnsgrupper i perioden.
- Øve opp evna til å vurdere historisk stoff kritisk og sjølvstendig
- Øve opp evna til eiga skriftleg og munnleg framstilling av historisk stoff
- Gje kjennskap til historiefaglege metodar og diskusjonar, m.a. korleis ulike metodiske tilnærmingsmåtar og spørsmålsstillingar pregar tolkinga av fortida
- Trene argumentasjon og analytisk tenking
Innhold
Tyngdepunkt i emnet er
- 1814
- Folkevekst og samfunnsendring
- Forfatningskonflikt og parlamentarisme
- Nasjonal integrasjon
- Unionsoppløysinga
- Noreg blir eit industriland
- Konfliktar og kriser i mellomkrigstida
- Noreg under andre verdskrigen
- Noreg under den sosialdemokratiske orden etter 1945
- Høgrebølgje og gjennomslag for liberalisme og marknadstenking
Emnet er forskingsbasert i og med at det til vanleg er aktive forskarar som underviser. Kjeldemateriale frå faglæraranes forsking vil kunne verte bruka som eksempler i forelesingar eller i øvingsoppgåver.
Emnet er ein del av årsstudiet i historie (sjå eigen plan for dette). Det er rekna å bli teke saman med emna 3504 og 3506, kvart på 10 studiepoeng. Desse tre emna er meint å kome i andre semesteret i årsstudiet (vårsemester, etter å ha teke 30 studiepoeng i verdshistorie), men det er òg mogeleg å byrje årsstudiet med dei
Organisering
Studieopplegget inneheld tre hovudkomponentar i tillegg til sjølvstendig pensumlesing:
1) Samlingar med forelesingar – ein i byrjinga og ein i slutten av semesteret, kvar på to dagar (fredag ettermiddag og laurdag formiddag).
2) Fronter – vert nytta til utlegging av materiale, inkludert oppgåvetekst til obligatoriske oppgåver, og til alle innleveringar. Lydfilar med faglege foredrag/studiosamtaler vert lagt ut kvar uke. Powerpointar, tekstsamandrag og ikkje-obligatoriske oppgåver vert lagt ut meir sporadisk.
3) Ukentlege gruppesamtalar til faste tider via Skype eller Nefsis. Anna direkte kontakt mellom lærarar og studentar skjer pr. e-post eller ordinær telefon. Det vil også verte lagt til rette for gruppearbeid over nettet.
Vurderingsformer
Vurderinga består av ein skriftlig obligatorisk oppgåve undervegs i kurset og ein skriftleg sluttprøve på 4 timar. Skriftlege eksamenar, der drøftande essay-oppgåver normalt vil vere ein viktig del, er valt for å prøve både studentanes kunnskapar om og forståing av den historiske utviklinga, og deira evne til analytisk og kritisk tenking, jf. punkta om læringsutbytte over.
Den obligatoriske oppgåva får karakteren Bestått eller Ikkje bestått. Sluttprøva får karakter etter ein bokstavskala på fem trinn fra A til E for bestått og F for ikke bestått. Ved bestått obligatorisk oppgåve er det karakteren på sluttprøva som verdt gjeldande karakter i emnet.
Det tas forbehold om mindre justeringer i planen.
Publisert av / forfatter Eline Flesjø <Eline.FlesjoSPAMFILTER@hit.no> - 02.07.2012