Spesialiseringsemne i verdshistorie 3513

Læringsutbytte

Læringsutbytte

Kunnskap og forståelse:

* Inngåande kunnskap om enkelttrekk relevant for temaet: t.d. personar, samfunnsgrupper, institusjonar, økonomiske, kulturelle og ideologiske tilhøve, og hendingar knytt til desse.

* Kunnskapar om samanhengar og utviklingstrekk i tidsromet tema dekkjer.

* Kunnskap om metodar brukt i analyser av tema.

* Lære korleis historisk kunnskap er bygt opp.

Ferdigheter:

* Evne til å kritisere, kommentere eller redigere tekstar og dokument i tråd med historiefagets allmenne reglar for kritikk.

* Evne til å kommunisere munnleg om faget ved hjelp av aksepterte terminologiar og teknikkar i faget.

* Evne til kritisk å analysere historiske data, kjelder og litteratur, og til å dra sjølvstendige konklusjonar frå slikt materiale.

* Evne til å organisere kompleks historisk informasjon på logisk konsekvent måte.

* Ha kjennskap til informasjons- og søkeverktøy.

Kompetanse:

* Formidle fagleg innhald både munnleg og skriftleg.

* Kunne arbeide sjølvstendig med ei oppgjeven problemstilling.

* Ha evne til å analysere emne frå fleire sider.

* Ha medvit om og respekt for perspektiv som har ulike nasjonale, kulturelle og historiske opphav.

* Ha kritisk medvit om relasjonane mellom fortida og samtidige hendingar og prosessar.

Læringsmål

* Å gje inngåande kjennskap til to avgrensa tema i verdshistorie, eitt i tida før 1800 og eitt i tida etter.

* Å gje faktiske kunnskapar om dei to tema knytt til tid, stad, viktige enkeltpersonar og samfunnsgrupper og samfunnsinstitusjonar.

* Gje kjennskap til kjeldegrunnlag og relevant forskingslitteratur for tema.

* Øve opp evna til å vurdere stoffet i emnet kritisk og sjølvstendig.

* Gje kjennskap til tolking av kjelder ved å leggje opp eit utval kjelder relevant for tema.

* Øve opp evna til eigen skriftleg og munnleg framstilling av historisk stoff.

* Trene opp argumentasjon og analytisk tenking.

Innhold

Emnet er forskingsbasert i og med at undervisningspersonalet normalt er sett saman av aktive forskarar. Kjeldemateriale frå forskinga til faglærarane vil kunne bli brukt som døme i forelesingar eller i øvingsoppgåver.

Emnet kan veksle mellom ulike enkelttema, til dømes:

* Samfunn og politikk i antikkens Roma

* Romersk imperialisme

* Slavehandel og slavar.

* Kyrkje og helgenkult i europeisk middelalder

* Utbrotet av første verdskrig

* Sovjetunionen 1917 – 1991.

* Utbrotet av den kalde krigen

Organisering

Undervisninga blir gjeven i form av seminar, unntaksvis forelesing. Totalt undervisningsomfang pr. veke vil normalt ligge på ca. 2 timar.

Undervisninga er obligatorisk. Det er dessutan fastsett obligatoriske arbeidskrav om innlevering av to oppgåver i kvart av dei to hovudtema emnet er sett saman av. Ei av dei kan vere munnleg, dei andre skriftlege. Oppfylling av dei obligatoriske krava er eit vilkår for å gå opp til eksamen i emnet. Faglærar kan innkalle studenten til samtale før endeleg godkjenning av innleverte oppgåver.

Privattistar kan få avtale om å sleppe dei obligatoriske krava mot å innlevere fleire oppgåver.

Vurderingsformer

Skoleeksamen på 6 timar.

Det blir gjeve karakter i kvar prøve etter en femtrinns bokstavskala fra A til E for bestått og F for ikkje bestått.

Det tas forbehold om mindre justeringer i planen.

Publisert av / forfatter Kristin Midtbø <Kristin.MidtboSPAMFILTER@hit.no>,Nils Ivar Agøy <nils.i.agoySPAMFILTER@hit.no> - 22.02.2011