Helsesøstertjeneste og fagutvikling 986-E4

Læringsutbytte

Kunnskapsmål:

  • Har inngående kunnskaper om behov for faglig utvikling av helsestasjons- og skolehelsetjenesten i pakt med samfunnsendringer, prioriteringer og forskning

Ferdighetsmål:

  • Kan bidra til faglig utvikling av helsestasjons- og skolehelsetjenesten i pakt med samfunnsendringer, prioriteringer og forskning
  • Kan utvikle og utføre et forskningsarbeid under veiledning
  • Kan anvende og evaluere forskning innen det forebyggende og helsefremmende arbeid

Generell kompetanse:

Kan analysere relevante fag-, yrkes og forskningsetiske problemstillinger, gjennomføre et prosjekt, formidle et selvstendig arbeid og bidra i nytenkning og utvikling innen helsesøsters yrkesutøvelse.

-

Innhold

Delemne 4:1:

  • Vitenskapelig metode
  • Forskningsetikk

Delemne 4.2:

  • Fagutvikling i eget arbeidsfelt

Organisering

Det er planlagt 3 samlinger à 3 - 5 dager, utarbeidelse av prosjektplan (studiekrav 12) og avsluttende prosjekteksamen over 12 uker med fremlegg og muntlig høring siste uke i semesteret (studiekrav 13).

Vurderingsformer

986-E4 ST12 Prosjektplan for avsluttende eksamen

Prosjektplan, som er et gruppeprodukt, skal inneholde begrunnelse for valg av tema, problemstilling, metodetilnærming, innlesningslitteratur og framdriftsplan for prosjektet.

Studiekravet skal godkjennes av veileder før prosjektoppgaven påbegynnes. Omfang ca. 3000 ord.

Vurdering: Bestått/Ikke bestått

986-E4 ST 13 Prosjekteksamen

Avsluttende prosjektoppgave med tema tilknyttet helsesøsters yrkesutøvelse.

Skriftlig omfang 10000 ord. Fremlegg og muntlig høring.

Vurdering: Gradert karakter. Endelig karakter settes etter muntlig sensur. Karakteren kan justeres opp eller ned en karakter på bakgrunn av vurderingen av muntlig høring.

Det tas forbehold om mindre justeringer i planen.

Publisert av / forfatter Berit Margrethe Sandvik <Berit.SandvikSPAMFILTER@hit.no>, sist oppdatert av Jane Asdal - 04.07.2011