2303 Engelsk 1, trinn 1-7 (nett)
Målgruppe og opptakskrav
Undervisningen starter på et nivå som legger til grunn at studenten har generell studiekompetanse i engelsk fra videregående skole, og studenten må selv ta ansvar for å nå dette nivået. Det er en fordel om studenten også har hatt fordypning i engelsk i videregående skole på Vg2 og Vg3 nivå, men dette er intet krav.
Mål for studieprogrammet
Studentene skal tilegne seg kunnskaper, ferdigheter og holdninger som er nødvendige og nyttige for å undervise i engelsk i barneskolen.
Studieprogrammets innhold, oppbygging og sammensetning
Emner:
|
Arbeids- og læringsformer
Undervisningen er nettbasert og gis hovedsakelig i form av forelesninger og gruppearbeid på nettet i sanntid. En del av pensumlitteraturen vil være selvvalgt, og studentene må derfor regne med noe selvstudium. Se Engelsk 101 og Engelsk 102 for mer informasjon.
I engelskfaget er utviklingen av muntlige ferdigheter svært viktig, og studentene må delta i minst 80 % av undervisningen. Studenter med for høyt fravær vil i utgangspunktet ikke kunne få avsluttende vurdering i faget. Se Engelsk 101 og Engelsk 102 for mer informasjon.
Forholdet mellom teori/praksis
Alle studenter som tar Grunnskolelærerutdanning 1-7 skal i praksis. Studenter som av ulike grunner ikke er i praksis, skal skrive en fagdidaktisk oppgave i samråd med sin faglærer.
Vurderingsformer
Studentene vurderes i løpet av studiet og blir gitt individuell tilbakemelding underveis. Endelig karakter settes på bakgrunn av innleverte oppgaver, én skriftlig prøve i grammatikk og fonetikk, og én muntlig eksamen. Studentene får én samlet karakter hvert semester. Karakterskalaen A-F benyttes. Se Engelsk 101 og Engelsk 102 for mer detaljert beskrivelser av arbeidskrav og vurdering.
Det tas forbehold om mindre justeringer i planen.
Publisert av / forfatter Widar Madssen <widar.madssenSPAMFILTER@hit.no>, sist oppdatert av Jorunn Halvorsen - 08.02.2011