VUSOSP2 Sosialpedagogikk påbygging
Innledning
Hovedvekten i emnet legges på den individuelle og sosiale utviklingsprosessen der det nære oppvekst- og livsmiljøet er referanseramme. Hver modul er delt inn i to hovedemner.
Målgruppe og opptakskrav
Må ha gjennomført 30 studiepoeng sosialpedagogikk eller tilsvarende.
Mål for studieprogrammet:
....Hovedemne 4: Prosjektarbeid/utviklingsarbeid: Målsettingen i studiet vektlegger handlingsaspektet, og et praktisk prosjektarbeid vil i stor grad fremme denne delen av målsettingen, samtidig som det vil være med på å problemorientere studiet. Prosjektarbeidet skal til vanlig være et samarbeidsprosjekt.
Studieprogrammets innhold, oppbygging og sammensetning
Studieplan Sosialpedagogikk påbygging
|
Arbeids- og læringsformer
Organisering
Det vil bli lagt vekt på varierte arbeidsformer i studiet:
- deltakelse i forelesninger
- selvstendig- og gruppestudium av faglitteratur
- seminar og gruppediskusjoner
- arbeid med oppgaver - individuelt og i gruppe
- utføring av prosjekt og deltakelse i eventuelle kurs og ekskursjoner.
Grunnenheten i sosialpedagogikk har et innføringsseminar over temaet prosesser og samarbeid i grupper. Kurset skal være en forberedelse til arbeidet i grupper og hjelpe studentene til å bli kjent med hverandre.
Det tas forbehold om mindre justeringer i planen.
Publisert av / forfatter Tone Marit Tesdal <Tone.M.TesdalSPAMFILTER@hit.no>,Torodd Hagen <torodd.hagenSPAMFILTER@hit.no>,Helge Røys <helge.roysSPAMFILTER@hit.no> - 07.09.2011