Støy og luftforurensing 4259
Læringsutbytte
Etter fullført emne skal studentane ha følgende læringsutbytte i form av kunnskap, ferdigheiter og generell kompetanse:
Studenten skal etter fullført emne
- kunne gjere reie for sentrale omgrep innan radioaktiv stråling og ha kjennskap til korleis måling av stråling føregår
- ha grunnleggjande kunnskapar om støy og elementær lydlære
- ha kjennskap til luftforureining og reinsemetodar
- kunne gjere greie for termisk og atmosfærisk inneklima, ventilasjon og lysforhold
- ha praktiske dugleikar i form av utrekning av vegtrafikkstøy
- kunne gjennomføre enkle analysar innan miljøhygienisk måleteknikk
- kunne formidle skriftleg sentralt fagstoff innan støy og luftforureining og ha kjennskap til ulike lover og reglar innan dei ulike emna
Innhold
- Støy: elementær lydlære, lydoppfatning, lyd i bygningar, spesielle støytypar, støymåling og utrekningsmetode for vegtrafikkstøy.
- Inneklima: overfølsemd, termisk og atmosfærisk inneklima, ventilasjon og lysforhold.
- Luftforureining og reinsemetodar: typar og kjelder luftforureining, spreiingsteori, reinsemetodar for partiklar og gassar.
- Radioaktiv stråling: strålingstekniske omgrep og størrelsar, typar og kjelder radioaktiv stråling, helseskadar av radioaktiv stråling med spesiell vekt på radon.
- Det vil også vere fokus på forvaltning (lover og reglar) i forhold til dei ulike tema.
Arbeids- og læringsformer
Dei mest sentrale omgrep vil bli gjennomgått i forelesingar . Det vil også blir gitt eit obligatorisk laboratoriekurs i miljøhygienisk måleteknikk.
Vurderingsformer
Det blir gitt ei skriftleg midtprøve på 3 timer som tel 50 % (Støy og inneklima), og ein skriftleg 3 timars slutteksamen som tel 50 % (Luftforureining og radioaktiv stråling).
Studentane skal levere lab.rapportar i miljøhygienisk måleteknikk som skal være godkjent før ein går opp til slutteksamen.
Det blir teke atterhald om mindre justeringar i planen.
Det tas forbehold om mindre justeringer i planen.
Publisert av / forfatter Mona Sæbø <mona.saboSPAMFILTER@hit.no>, sist oppdatert av Anette Norheim Fredly - 16.01.2012