Forretningsengelsk 6020
Læringsutbytte
Studententene forbereder seg til å fungere i et internasjonalt miljø med økte kunnskaper og evner i muntlig og skriftlig kommunikasjon. Videre vil de kunne utveksle meninger og diskutere etiske problemstillinger i forhold til pensum. Studentene vil kunne anvende kunnskap om bruk av engelsk i sosiale situasjoner og få oppdatert kunnskap om forhold i engelsk-talende land. Studentene vil kunne formidle fagstoff gjennom muntlige presentasjoner og utvikle forretningsdokumenter, samt anvende kunnskap om internasjonal kommunikasjon i et e-postprosjekt med studenter i Belgia.
Innhold
- Generelle kunnskaper i engelsk grammatikk + fagspesifikt ordforråd
- Perspektiv på kommunikasjon
- Kommunikasjonsprinsipper
- Ikke-verbal kommunikasjon
- Organisasjons- og møtekommunikasjon
- Forretningsdokumenter: brev, epost, rapporter, pressemeldinger, CV
- Lytte-og spørreteknikker
- Presentasjonsteknikker
Arbeids- og læringsformer
4 timer forelesning pr uke i høst- og vårsemesteret.
Forelesinger, gruppearbeid, individuell hjemmeforberedelse med obligatoriske skriftlige innleveringer, muntlige presentasjoner, rapportskriving, e-postkommunikasjon, case-studier og diskusjoner. Undervisningsspråket er engelsk.
Vurderingsformer
Høstsemesteret: 4-5 skriftlige innleveringer med karakter. 10% Muntlig eksamen med individuell presentasjon og diskusjon av pensum: 40%. Høstevalueringa teller 50 % av endelig karakter. Vårsemesteret: 4-6 skriftlige innleveringer med karakter: 10%. Skriftlig eksamen, 3 timer: 40%. Vårevalueringa teller 50 % av endelig karakter. Alle innleveringer og delprøver må være bestått.
Det tas forbehold om mindre justeringer i planen.
Publisert av / forfatter Judith M Torvik <Judith.TorvikSPAMFILTER@hit.no>, sist oppdatert av Bergit Grivi - 06.12.2011