Forretningsengelsk 6020

Læringsutbytte

Studententene forbereder seg til å fungere i et internasjonalt miljø med økte kunnskaper og evner i muntlig og skriftlig kommunikasjon. Videre vil de kunne utveksle meninger og diskutere etiske problemstillinger i forhold til pensum. Studentene vil kunne anvende kunnskap om bruk av engelsk i sosiale situasjoner og få oppdatert kunnskap om forhold i engelsk-talende land. Studentene vil kunne formidle fagstoff gjennom muntlige presentasjoner og utvikle forretningsdokumenter, samt anvende kunnskap om internasjonal kommunikasjon i et e-postprosjekt med studenter i Belgia.

Innhold

  • Generelle kunnskaper i engelsk grammatikk + fagspesifikt ordforråd
  • Perspektiv på kommunikasjon
  • Kommunikasjonsprinsipper
  • Ikke-verbal kommunikasjon
  • Organisasjons- og møtekommunikasjon
  • Forretningsdokumenter: brev, epost, rapporter, pressemeldinger, CV
  • Lytte-og spørreteknikker
  • Presentasjonsteknikker

Arbeids- og læringsformer

4 timer forelesning pr uke i høst- og vårsemesteret.

Forelesinger, gruppearbeid, individuell hjemmeforberedelse med obligatoriske skriftlige innleveringer, muntlige presentasjoner, rapportskriving, e-postkommunikasjon, case-studier og diskusjoner. Undervisningsspråket er engelsk.

Vurderingsformer

Høstsemesteret: 4-5 skriftlige innleveringer med karakter. 10% Muntlig eksamen med individuell presentasjon og diskusjon av pensum: 40%. Høstevalueringa teller 50 % av endelig karakter. Vårsemesteret: 4-6 skriftlige innleveringer med karakter: 10%. Skriftlig eksamen, 3 timer: 40%. Vårevalueringa teller 50 % av endelig karakter. Alle innleveringer og delprøver må være bestått.

Det tas forbehold om mindre justeringer i planen.

Publisert av / forfatter Judith M Torvik <Judith.TorvikSPAMFILTER@hit.no>, sist oppdatert av Bergit Grivi - 06.12.2011