HIS-1 Noreg før 1800 3504N
Læringsutbytte
Emnet skal gje dette læringsutbyttet:
- Kunnskap og forståing:
- Godt oversyn over hovudtrekka i noregshistoria før ca. 1800.
- Brei kunnskap om viktige historiske hendinger i perioden, og bakgrunnen for dei.
- Forståing av metoder som vert nytta innanfor ulike felt av historiefaget.
- Forståing av korleis historisk kunnskap vert oppbygd.
Dugleik ein skal oppnå:
- Å kunne kritisere, kommentere eller redigere tekstar og dokument etter historiefagets allmenne reglar for kritikk.
- Å kunne analysere historiske data, kjelder og litteratur, og å kunne trekkje selvstendige konklusjonar frå slikt materiale.
- Å kunne organisere kompleks historisk informasjon på logisk konsekvent vis.
- Å meistra verktøy for informasjon og søking.
Kompetanse:
- Formidle fagleg innhald både munleg og skriftleg.
- Kunne arbeide sjølvstendig med ein gjeven problemstilling.
- Kunne sette seg inn i nye problemområde og analysere emne frå fleire sider.
- Ha medvit om og respekt for perspektiv som har ulike nasjonale og kulturelle opphav.
- Ha kritisk medvit om relasjonane mellom fortida og samtidige hendingar og prosessar
Innhold
Tyngdepunkt i emnet er
- Land og folk frå istid til vikingtid
- Rikssamling og kristning
- Kongemakt og kyrkjemakt i høgmellomalderen
- Mellomaldersamfunnet
- Pest og krise
- Kalmarunionen og striden om den
- Reformasjon, rettsutvikling og kulturutvikling
- Kampen om herredømet i Norden
- Næringsliv og samfunnsgrupper i tidleg nytid
- Statsmakta og undersåttane
- Frå adelsvelde til einevelde
- Noreg i den dansk-norske heilstaten.
Emnet er basert på forsking i og med at dei som undervis normalt er aktive forskarar. Kjeldemateriale frå læraren si forsking kan verta nytta som eksempel i forelesinger eller i øvingsoppgåver.
Emnet er ein del av årsstudiet i historie (se eigen plan for dette). Det er meininga at ein tek det saman med emna 3502 og 3503, kvart på 10 studiepoeng. Desse tre emna lyt komme først i årsstudiet, men det er også mogleg å byrje årsstudiet om våren, med 30 studiepoeng i norsk historie (emna 3504, 3505 og 3506).
Arbeids- og læringsformer
Studieopplegget inneheld tre hovudkomponentar i tillegg til sjølvstendig pensumlesing:
1) Samlinger med forelesinger – ei i byrjinga og ei i slutten av semesteret, til vanleg kvar på to dagar (oftast fredag og laurdag). Sanntidsforelesinger over nett kan også verte nytta.
2) E-lærings verkty vert nytta til utlegging av materiale, inkludert oppgåvetekst til obligatoriske oppgåver, og til alle innleveringer. Lydfiler med faglege forelesinger/studiosamtaler vert lagt ut jamleg. Om anna materiale vert lagt ut, slik som presentasjonar, tekstsamandrag, lenker og ikkje-obligatoriske oppgåver, vil dette skje meir sporadisk.
3) Jamlege gruppesamtalar til faste tider over nettet. Anna direkte kontakt mellom lærarar og studentar skjer pr. e-post eller ordinær telefon. Det vil også verte lagt til rette for fagleg diskusjon og gruppearbeid over nettet.
Vurderingsformer
Vurderinga består av
- ei undervegsprøve/innleveringsoppgåve som vert vurdert til Bestått eller Ikkje bestått
- ei skriftleg sluttprøve på 4 timar
Undervegsprøva må vere bestått for at studenten får gå opp til sluttprøva. Studentar som ikkje består undervegsprøva på fyrste forsøk får éin sjanse til.
Karakterskalaen: bokstavskala på fem trinn frå A til E for bestått og F for ikkje bestått
Det tas forbehold om mindre justeringer i planen.
Publisert av / forfatter Eline Flesjø <Eline.FlesjoSPAMFILTER@hit.no> - 20.12.2013