Objektorientert programmering - videregående IA2112

Læringsutbytte

En kandidat som har fullført emnet Objektbasert programmering skal ha følgende læringsutbytte definert i form av kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

Kunnskap:

□ Kan forklare de viktigste elementene som inngår i objektbasert programmering.

□ Kan forklare hva som er hensikten med og som kjennetegner objektbasert programmering.

Ferdigheter

□ Kan utvikle program med egendefinerte klasser og arv.

□ Kan løse praktiske programmeringsoppgaver ved bruk av MS Visual Studio og C#.

Generell kompetanse

□ Kan samarbeide med andre studenter i å gjennomføre et prosjekt

□ Kan beskrive arbeidet som er gjort gjennom en rapport og muntlig presentasjon

Innhold

Emnet er todelt. Den ene halvdelen er teoretisk, den andre halvdelen er prosjekt. Den teoretiske delen inneholder bla. tema som : objekt, klasser, arv, polymorfisme, interface, hendelser, tråder, datakommunikasjon, data strukturer og algoritmer.

Arbeids- og læringsformer

Læringsutbyttet sikres gjennom en kombinasjon av forelesninger, øvinger og prosjektarbeid. Prosjektet baserer seg på det som er lært i prosjektmetodikk og ender opp i en skriftlig rapport.

Vurderingsformer

Skriftlig prøve i teoridel teller 100%

Arbeidskrav godkjent Video, prosjektrapport, muntlig presentasjon og prosess.

Det tas forbehold om mindre justeringer i planen.

Publisert av / forfatter Morten Borg <Morten.BorgSPAMFILTER@hit.no> - 03.03.2016