1945 Electrical Power Engineering, master
Målgruppe og opptakskrav
The target group is candidates with a bachelor degree in Electrical Engineering. Related programmes may also be accepted.
Special admission requirements include the following:
- Passed bachelor course(s) in Electronics (Knowledge about resistors, capacitors, inductors, and transistors, minimum 10 ECTS),
- Passed bachelor course(s) in Control Engineering (Knowledge about Closed Control Loops and PID controllers, minimum 5 ECTS),
- Passed bachelor course(s) in Computer Programming (minimum 5 ECTS),
- Passed course in Mathematics III or equivalent.
Priority may be given to students that do not already have a master’s degree from Norway.
Up to 50 % of the study places may be reserved for applicants with a bachelor degree from Norway.
Mål for studieprogrammet
Mastergradsstudiet skal ha som mål:
- Tilby et høyere grads studium innenfor et område i teknologi som er aktuelt i tiden.
- Stimulere til FoU-virksomhet som i neste omgang kan bidra til å styrke høgskolens plass i nasjonale og internasjonale nettverk på området.
- Heve høgskolens og instituttenes kompetanse og styrke institusjonens regionale evne som utviklingsaktør.
Bidra til bærekraftig forretningsutvikling og verdiskapning regionalt og nasjonalt. Læringsutbyttebeskrivelsene er basert på et utvalg av emner som instituttet har klare komparative fortrinn på. De nye emnene er valgt ut fordi behovet for kunnskap og kompetanse om den regulerbarvannkraftbaserte energiforsyningen i Norge er ønsket av viktige aktører i bransjen. Det er som nevnt få utdanninger i Norge innen master i elkraftteknikk, og HiTs master vil fylle et behov i skjæringspunktet mellom klassisk elkraftteknikk og automatiseringsteknikk.
Læringsutbytte
A candidate who has successfully completed the programme should have a learning outcome in the
form of acquired knowledge, skills, and general competence, as described in the subsections below.
Knowledge
The candidate:
- has advanced knowledge in developing both mechanistic and empirical models with focus on technical processes,
- has knowledge on study of electrical power system behavior based on simulation,
- has knowledge in power electronics and motor drives,
- has knowledge in smart grids and transmission and distribution of electrical power,
- has knowledge on load flow, short circuit analysis, and heat transfer in the electrical power system
- has knowledge in high voltage technology
Skills
The candidate:
- is able to apply adequate methods and techniques in solving problems within the field,
- is able to work as an individual, as well as in teams, in planning and conduction ofexperiments and technical projects,
- is able to work safely in laboratories, in accordance with HES procedures,
- knows how to use computer based tools, for example Matlab, LabView or Aquasim, to solve technical problems,
- is able to analyze and critically review different sources of information, and is able to use such information in structuring and formulating technical problem descriptions and goals,
- is able to apply universally accepted methods of citation and referencing of scientific sources,
- is able to independently conduct a defined research or development project under supervision, according to prevailing ethical norms.
General competence
The candidate:
- is able to analyse relevant challenges in an ethical context,
- is able to apply acquired knowledge and skills to solve advanced tasks and projects in new areas,
- masters the terminology used and is able to communicate acquired knowledge - orally; in technical report writing; and via use of modern visualization tools,
- is able to discuss - with experts as well as with the general public - technical problems, analyses, and conclusions,
- is able to take part in and contribute to creative thinking and innovation.
Studieprogrammets innhold, oppbygging og sammensetning
Compulsory Courses
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Electives
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SUPPLEMENTARY INFORMATION
Adaptability in 1st semester: |
Læringsutbyttet for det enkelte emnet i studiet fremgår av emnebeskrivelsene i studieplanen. Det samlede læringsutbyttet for studiet blir aggregat av de enkelte emnenes læringsutbytte, og det er lagt stor vekt på å skape en sammenheng og totalitet i porteføljen av emner for til sammen å skape det totale læringsutbyttet som angitt ovenfor.
Det tas forbehold om mindre justeringer i planen.
Publisert av / forfatter Unni Stamland Kaasin <Unni.S.KaasinSPAMFILTER@hit.no> - 07.10.2016