Markedsanalyse og prosjektarbeid, internasjonal markedsføring 6055

Læringsmål

Prosjektarbeidet skal øve studentene i å løse utredningsproblem, men ikke daglige driftsoppgaver innen internasjonalisering og internasjonal markedsføring. Studentene skal arbeide selvstendig, men under veileding av faglærer. Prosjektarbeidet skal gi studentene anledning til å løse større oppgaver som krever innsamling og analyse av data og rapportering av sammensatte problemer. Arbeidet skal vere realistisk og problemløsande, med tema som er relevante for bedrifter som driver med internasjonalisering og internasjonal markedsføring. Prosjektarbeidet skal og gi studentene anledning til å arbeide systematisk med målretta problemidentifikasjon, informasjonssøking og skriftlig rapportering i form av en utredning, med dei formalkrava det gir til arbeidet.

Organisering

Undervisning og veiledning i vårsemesteret på individuell eller gruppevis basis etter et nærmere fastsatt program.

Vurderingsformer

Prosjektoppgava skal leveres til sensurering som eksamensarbeid. Prosjektarbeidet skal normalt foregå i grupper på 2-3 studenter, men det er anledning til individuelt arbeid i enkelte tilfeller. Graderte karakterer.

Det tas forbehold om mindre justeringer i planen.

Publisert av / forfatter Bergit Grivi <Bergit.GriviSPAMFILTER@hit.no>,Helge Kaasin <helge.kaasinSPAMFILTER@hit.no>, sist oppdatert av Ian Hector Harkness - 09.09.2010