Markedsanalyse og prosjektarbeid, reiseliv 6047

Læringsmål

Emnet skal gi studentene øvelse i å gjennomføre et større prosjektrettet arbeid.

Innhold

Prosjektarbeidet går ut på å løse utredningsproblemer innenfor reiselivet, men ikke daglige driftsoppgaver i reiselivsbedrifter eller i forholdene for reiselivsbedrifter. Studentene skal arbeide selvstendig, men under veiledning av faglærer. Prosjektarbeidet skal gi studentene anledning til å løse større oppgaver som krever innsamling og analyse av data og rapportering av sammensatte problemer. Arbeidet skal være realistisk og problemløsende, med tema som er relevante for reiselivsnæringen. Prosjektarbeidet skal også gi studentene anledning til å arbeide systematisk med målrettet problemidentifikasjon, informasjonssøking og skriftlig rapportering i form av en undersøkelse, med de formalkravene det gir til arbeidet.

Organisering

Undervisning og veiledning i vårsemesteret av individuelle og gruppevise oppgaver etter et nærmere fastsatt program.

Vurderingsformer

Prosjektoppgaven skal leveres til sensurering som et eksamensarbeid. Prosjektarbeidet skal normalt gå for seg i grupper på 2-3 studenter, men det er anledning til individuelt arbeid i enkelte tilfeller. Graderte karakter.

Det tas forbehold om mindre justeringer i planen.

Publisert av / forfatter Bergit Grivi <Bergit.GriviSPAMFILTER@hit.no>, sist oppdatert av Ian Hector Harkness - 09.09.2010