Markedskommunikasjon 6048

Læringsmål

Kommunikasjon er et viktig område for en markedsfører. I dette emnet vil generelle kommunikasjonsteorier og mer spesifikk teori for markedskommunikasjon stå i fokus. Studentene vil få kunnskaper om hvordan en annonsør og andre aktører i reklamebransjen bør tenke i utformingen av markedskommunikasjonen. Det er viktig å utvikle et helskapssyn hos studenten. Det innebærer blant annet at man legger vekt på å ta utgangspunkt i ulike strategier og ut fra det velge gode løsninger i markedskommunikasjonen.

Innhold

Emnet tar opp følgende:
- markedskommunikasjon
- situasjonsanalyse og posisjonering
- reklame og reklamevurdering
- Sales Promotion
- PR og personlig salg

Organisering

3-4 timer forelesning pr uke.

Vurderingsformer

Skriftlig eksamen, 4 timer.

Det tas forbehold om mindre justeringer i planen.

Publisert av / forfatter Bergit Grivi <Bergit.GriviSPAMFILTER@hit.no>,Per Isaksen <Per.IsaksenSPAMFILTER@hit.no>, sist oppdatert av Ian Hector Harkness - 09.09.2010