Produktutvikling 6058

Læringsmål

Studentene skal tilegne seg kunnskap og erfaring med bruk av verktøy og metodikk for utvikling av nye ideer og produkter, basert på kundenes behov og situasjonen i markedet.

Innhold

Følgende temaer er sentrale i emnet:

  • Identifisering av kundebehov og kartlegging av markedssituasjoner
  • Produktplanlegging og spesifikasjoner
  • Konseptgenerering og utvelgelsesprosesser

Organisering

4-6 timer per uke i vårsemesteret, forelesning og veiledning.
Studentene arbeider i grupper om konkrete produktideer, basert på case eller egne ideer.

Vurderingsformer

Mappeevaluering som vil bestå av en gjennomgående gruppeoppgave med delinnleveringer og presentasjoner, og en individuell muntlig prøve.

Det tas forbehold om mindre justeringer i planen.

Publisert av / forfatter Bergit Grivi <Bergit.GriviSPAMFILTER@hit.no>, sist oppdatert av Ian Hector Harkness - 09.09.2010