Innføring i økonomi 6042

Læringsmål

Emnet skal gi grunnleggende kunnskap i økonomi. Primær målgruppe er studenter på 3-årige bachelorprogram i reiseliv, internasjonal markedsføring og innovasjon og enteprenørskap.

Innhold

Faglige elementer som behandles:

  • Grunnleggende kostnads- og inntektsteori
  • Kalkulasjon
  • Regnskap og regnskapsanalyse
  • Budsjettering
  • Investeringsanalyse
  • Markedsformer

Organisering

6-8 timer forelesing per uke i vårsemesteret.

Vurderingsformer

2-3 obligatoriske innleveringer. Bestått/ikkje bestått. Skriftlig sluttprøve, 5 timer. Alle delprøver må være bestått.

Det tas forbehold om mindre justeringer i planen.

Publisert av / forfatter Helge Kaasin <Helge.KaasinSPAMFILTER@hit.no>, sist oppdatert av Per Esko Hestetun - 05.03.2012