Innføring i økonomi 6042
Læringsmål
Emnet skal gi grunnleggende kunnskap i økonomi. Primær målgruppe er studenter på 3-årige bachelorprogram i reiseliv, internasjonal markedsføring og innovasjon og enteprenørskap.
Innhold
Faglige elementer som behandles:
- Grunnleggende kostnads- og inntektsteori
- Kalkulasjon
- Regnskap og regnskapsanalyse
- Budsjettering
- Investeringsanalyse
- Markedsformer
Organisering
6-8 timer forelesing per uke i vårsemesteret.
Vurderingsformer
2-3 obligatoriske innleveringer. Bestått/ikkje bestått. Skriftlig sluttprøve, 5 timer. Alle delprøver må være bestått.
Det tas forbehold om mindre justeringer i planen.
Publisert av / forfatter Helge Kaasin <Helge.KaasinSPAMFILTER@hit.no>, sist oppdatert av Per Esko Hestetun - 05.03.2012