Tradisjonsbasert design 60FKUN3
Læringsmål
I dette andre fordjupingsåret i folkekunst skal studentane vidareutvikle ferdigheitene sine i å formgje i eit materiale. Ein bør kunne meistre eit materiale på ein slik måte at ein kan kombinere teknikkar og estetisk kompetanse for å nå sine mål uttrykt i form av ein gjenstand. Studentane skal arbeide med teoretiske problemstillingar innan design/formgjeving i sitt materiale og prøve ut desse i konkrete oppgåver. Studentane skal erfare gjennom idéutvikling og arbeid i eit materiale korleis bevisst arbeid med formale grunnprinsipp påverkar og bestemmer ein gjenstand.
Gjennom studiet skal studentane:
- Auke sin kunnskap om materialet og materialet sine kvalitetar og eigenskapar
- Arbeide med problemstillingar knytt til vidareføring av tradisjonskunst og omformulering i nye uttrykk
- Arbeide med formproblematikk knytt til spesielle tekniske utfordringar og løysingar
- Få auka kunnskap og trening i å utvikle eigne idear fram til realiserte produkt
- Arbeide sjølvstendig og reflektert i forhold til eigne val og løysingar
- Ta sikte på å kome fram til eit klart og personleg uttrykk i si formgjeving
Innhold
Studentane skal få høve til å fordjupe seg innan sine fagfelt (tre- metall eller tekstil), både teoretisk og praktisk.
Delemne 1:Materiale, form og teknikk (20 studiepoeng)
Gjenstanden er eit resultat av materiale, form og teknikk og utøvaren sin fortrulegheits – og ferdigheitskunnskap i høve til å beherske desse faktorane. Studenten skal få innføring i tradisjonelle teknikkar og på bakgrunn av dette arbeide vidare med eigne eksperiment og studiar i formale grunnprinsipp og i ulike materialkvalitetar. Ein skal også arbeide med teknikkar som det har vore undervist i tidlegare år, men då med eit siktemål om å utforske teknikken vidare, kanskje til andre føremål og med problemstillingar innan det formalestetiske feltet.
- Studenten skal tilegne seg kunnskap i nye teknikkar
- Studenten skal utforske tilhøvet mellom form, materiale og teknikkar med utgangspunkt i problemstillingar som vert presenterte
- Studenten skal arbeide etter ein eksperimenterande metode for å kome fram til nye løysingar
- Studenten skal reflektere og vurdere formalestetiske utfordringar og løysingar som gjeld vidareføring av tradisjon i nye gjenstandar
Delemne 2: Fagteori (5 studiepoeng)
Teoretisk kunnskap og innsikt skal auke studentane si forståing og evne til å analysere og reflektere kring tradisjon og estetiske problemstillingar og uttrykk. Ein bygger vidare på teori frå dei to tidlegare studieåra. Studentane skal få eit grunnlag for å kunne vurdere eigne uttrykk i ein notidig samanheng og bli medvitne om estetiske verkemiddel i den materielle tradisjonskunsten og i andre kunstnarlege uttrykk. Fagteorien vil omhandle både generelle kunstteoretiske uttrykk og meir fagspesifikk teori knytt til tradisjonar innan dei ulike materialområda.
- Studenten skal sette seg inn i fagteori som er knytt til den praktiske undervisninga
- Studenten skal få innsyn i ulike kunstnarlege uttrykk i vår tid og sette desse inn i ein større samanheng
- Studenten skal kunne analysere og vurdere gjenstandar og kunstnarlege uttrykk
Delemne 3: Forskingsmetodikk og FoU-arbeid ( 5 studiepoeng)
Forskingsmetodikken skal hjelpe studentane til å gjere riktige val i dei ulike studieoppgåvene, både i forhold til praktiske- og teoretiske problemstillingar. Det er eit mål at studentane vert i stand til å arbeide systematisk for på den måten å tileigne seg ny kunnskap. I dette delemnet skal studentane utforme eit prospekt for arbeidet med fordjupingsoppgåva som dei skal arbeide med i vårsemesteret.
- Studenten skal kunne avgrense studiefeltet sitt, utforme problemstillingar, bruke kjeldemateriale, presentere og vurdere resultat av arbeidet sitt.
- Studenten skal få kunnskap om ulike metodar for innhenting av datamateriale og på bakgrunn av dette velje hensiktsmessige metodar i sitt studium der kombinasjonen av praktiske og teoretiske tilnærmingar vil vere sentrale
- Studenten skal utforme eit prospekt som dannar grunnlaget for eit større arbeid, fordjupingsoppgåve.
Organisering
Arbeids- og undervisningsformene i studiet er forelesingar, seminar, gruppearbeid, ekskursjonar og sjølvstudium. Undervisninga i haustsemesteret er lagt til faste vekedagarr og intensive bolkar i tilknytning til oppstart og innføring av nye tema.
Vurderingsformer
Haustsemester, 30 studiepoeng
Arbeidskrav som må vere gjennomførte for å få vitnemål:
1 studieoppgåve vurdert til bestått / ikkje ikkje bestått i delemne 1
2 studieoppgåver vurdert med karakter i delemne 1
1 skriftleg prøve, 4 timar i fagteori
Det vart ført ein karakter på vitnemålet.
Studieoppgåver med karakter tel 75 % av samla karakter
Skrifteg prøve i fagteori tel 25 % av samla karakter
( A-E er bestått karakter, F er ikkje bestått)
Det tas forbehold om mindre justeringer i planen.
Publisert av / forfatter Bodil Akselvoll <Bodil.AkselvollSPAMFILTER@hit.no>, sist oppdatert av Nina Holmberg Lurås - 22.04.2010