Pedagogikk og elevkunnskap - Bacheloroppgave PEL 104
Læringsmål
Bacheloroppgave
Bacheloroppgaven skal være et selvstendig og forskningsbasert arbeid knyttet til skolens praktiske virksomhet. Studentene skal benytte kunnskap fra det innførende kurset i vitenskapsteori og metode som ble gjennomført i første studieår.
Innhold
Tematisk skal arbeidet med bacheloroppgaven være forankret i studentenes fag i de tre første årene. Oppgaven skal være et individuelt, arbeid, men det individuelle arbeidet kan en del av et større forskningsprosjekt, for eksempel knyttet sammen med faglæreres forskningsarbeid.
Organisering
Studentene får veiledning på arbeidet med bacheloroppgaven.
Oppgaven skal ha et omfang på 15 – 25 sider.
Vurderingsformer
Studiet består av underveisvurdering og sluttvurdering/eksamen.
Underveisvurdering
Det vil i hvert semester bli gitt minst to arbeidskrav oppgaver, dvs. oppgaver som skal leveres til faglærer, og der studenten får godkjent/ikke godkjent. Disse må være levert og godkjent for at eksamen skal godkjennes som gyldig.
Forskningskurs, bestått/ikke bestått, kreves for å få levert Bacheloroppgaven
Sluttvurdering PEL 104
Bacheloroppgave
Det tas forbehold om mindre justeringer i planen.
Publisert av / forfatter Nina Holmberg Lurås <Nina.LurasSPAMFILTER@hit.no>,Helge Røys <helge.roysSPAMFILTER@hit.no>, sist oppdatert av Helge Røys - 13.04.2010