Pedagogikk og elevkunnskap - Bacheloroppgave PEL 104

Læringsmål

Bacheloroppgave

Bacheloroppgaven skal være et selvstendig og forskningsbasert arbeid knyttet til skolens praktiske virksomhet. Studentene skal benytte kunnskap fra det innførende kurset i vitenskapsteori og metode som ble gjennomført i første studieår.

Innhold

Tematisk skal arbeidet med bacheloroppgaven være forankret i studentenes fag i de tre første årene. Oppgaven skal være et individuelt, arbeid, men det individuelle arbeidet kan en del av et større forskningsprosjekt, for eksempel knyttet sammen med faglæreres forskningsarbeid.

Organisering

Studentene får veiledning på arbeidet med bacheloroppgaven.

Oppgaven skal ha et omfang på 15 – 25 sider.

Vurderingsformer

Studiet består av underveisvurdering og sluttvurdering/eksamen.

Underveisvurdering

Det vil i hvert semester bli gitt minst to arbeidskrav oppgaver, dvs. oppgaver som skal leveres til faglærer, og der studenten får godkjent/ikke godkjent. Disse må være levert og godkjent for at eksamen skal godkjennes som gyldig.

Forskningskurs, bestått/ikke bestått, kreves for å få levert Bacheloroppgaven

Sluttvurdering PEL 104

Bacheloroppgave

Det tas forbehold om mindre justeringer i planen.

Publisert av / forfatter Nina Holmberg Lurås <Nina.LurasSPAMFILTER@hit.no>,Helge Røys <helge.roysSPAMFILTER@hit.no>, sist oppdatert av Helge Røys - 13.04.2010