Arrangements- og prosjektledelse 1031

Læringsutbytte

Kunnskap om arbeid med prosjekter i team med temaer som er relevante innenfor studiet idrett, administrasjon og ledelse 3 som helhet.

Ferdigheter i forhold til planlegging og gjennomføring av konkrete arrangement med vekt på Telemarkskonferansen og en studietur.

Kompetanse innenfor håndtering av arrangement basert på faglige kunnskaper om idrettens roller og betydninger i samfunnet.

Innhold

  • Emnet skal omhandle aktuelle problemstillinger knyttet til omrÃ¥det idrett, kroppsøving, fysisk aktivitet og friluftsliv, i dag og i framtida, i et samfunnsvitenskapelig perspektiv.
  • Fellesprosjekt skal studentene søke Ã¥ utvikle samarbeid nasjonalt med aktuelle organisasjoner, institusjoner eller bedrifter som arbeider med temaomrÃ¥det de har valgt.
  • Fellesprosjekt skal ogsÃ¥ ha et internasjonalt, sammenliknende perspektiv. Det vil blant inngÃ¥ en studiereise der studentene velger reisemÃ¥l med bakgrunn i tema i prosjektet.
  • Som en del av studiet skal studentene gjennomføre en praksisperiode over tre uker som skal gi mulighet til Ã¥ anvende kunnskaper, ferdigheter, teorier, metoder og modeller tilegnet gjennom studiet. Praksis skal gi en inngÃ¥ende mulighet til innføring i organisasjonens virksomhet og funksjon og skal sÃ¥ledes fungere som et viktig bindeledd mellom den teoretiske forstÃ¥else av de fagene som inngÃ¥r i Idrett, administrasjon og ledelse 3 og det idrettsadministrative felt. Praksisperioden er lagt til høstsemestret og skal dokumenteres gjennom utarbeidelse av praksisrapport.

Arbeids- og læringsformer

Undervisning, praksis, studentarbeid individuelt og i team, veiledning, studiereise, seminar og skriftlige rapporter. Det enkelte studentkull er selv ansvarlig for hele prosjektet: valg av tema, problemstillinger, fordeling av ansvar og oppgaver i teamet, organisering av samarbeid med andre, studietur til utlandet og planlegging og gjennomføring av et seminar (Telemarkskonferansen). Resultatet av prosjektarbeidet skal formidles gjennom et seminaret og dokumenteres i en skriftlig rapport. 80 % deltakelse på seminarer.

Vurderingsformer

  • Felles innlevering av rapport fra studietur og Telemarkskonferansen. BestÃ¥tt/ikke bestÃ¥tt.
  • Innlevering av felles rapport fra fellesprosjekt. BestÃ¥tt/ikke bestÃ¥tt.

Alle innleveringer må være bestått for å bestå emnet.
75 % deltakelse på seminarer

Det tas forbehold om mindre justeringer i planen.

Publisert av / forfatter Hans Hognestad <Hans.HognestadSPAMFILTER@hit.no>, sist oppdatert av Helle Friis Knutzen - 01.12.2011