eForretning og sosiale medier 6118
Læringsutbytte
Etter å ha gjennomført emnet skal studentene ha kunnskaper om elektronisk forretningsdrift og bruk av sosiale medier for organisasjoner/bedrifter. Studentene skal ha teoretisk forståelse og ferdigheter i å vurdere av hvordan elektronisk forretningsdrift og sosiale medier kan integreres i organisasjonen/bedriften.
Innhold
- Strategi, økonomi og markedsføring på Internett.
- Elektronisk forretningsdrift og sosiale medier som sentral del av bedriftens drift.
- Synlighet og annonsering på Internett.
- Standarder og offentlige krav til utforming og funksjonalitet for lovlige nettsteder.
- Personvern, etiske aspekter, informasjonssikkerhet og rettsikkerhet.
Arbeids- og læringsformer
3-4 timer forelesning pr uke.
Vurderingsformer
En 4-timers skriftlig prøve som teller 100%. Det blir gitt et antall obligatoriske oppgaver som skal være godkjent før man kan gå opp til prøven.
Det tas forbehold om mindre justeringer i planen.
Publisert av / forfatter Jon Kvisli <Jon.KvisliSPAMFILTER@hit.no> - 29.12.2014