eForretning og sosiale medier 6118

Læringsutbytte

Etter å ha gjennomført emnet skal studentene ha kunnskaper om elektronisk forretningsdrift og bruk av sosiale medier for organisasjoner/bedrifter. Studentene skal ha teoretisk forståelse og ferdigheter i å vurdere av hvordan elektronisk forretningsdrift og sosiale medier kan integreres i organisasjonen/bedriften.

Innhold

  • Strategi, økonomi og markedsføring på Internett.
  • Elektronisk forretningsdrift og sosiale medier som sentral del av bedriftens drift.
  • Synlighet og annonsering på Internett.
  • Standarder og offentlige krav til utforming og funksjonalitet for lovlige nettsteder.
  • Personvern, etiske aspekter, informasjons­sikkerhet og rettsikkerhet.

Arbeids- og læringsformer

3-4 timer forelesning pr uke.

Vurderingsformer

En 4-timers skriftlig prøve som teller 100%. Det blir gitt et antall obligatoriske oppgaver som skal være godkjent før man kan gå opp til prøven.

Det tas forbehold om mindre justeringer i planen.

Publisert av / forfatter Jon Kvisli <Jon.KvisliSPAMFILTER@hit.no> - 29.12.2014