Skrift og tale i praksis 2400
Læringsmål
Skrift
Studentane skal kunne skrive gode akademiske tekster. Studentane skal ha innsikt i ulike skriftspråksjangrar og den norske språksituasjonen med to skriftspråk, og dei skal kunne analysere tekststruktur og argumentasjon, og drøfte kriterium for gode og dårlige tekster. Studentane skal kunne rettleie andre og lese korrektur.
Tale
Studentane skal ha kunnskap om og dugleik i munnleg presentasjon framfor ei forsamling. Dei skal kunne formidle stoffet klart og engasjerande. Dei skal få øving i praktisk og mental førebuing til presentasjonar i ulike ssamanhengar og auke medvit om kroppsspråk og stemmebruk. Studentane skal ha innsikt i ulike munnlege sjangrar, talekunst og retorikk, og dei skal kunne vurdere munnlege presentasjonar.
Innhold
- Innføring i kommunikasjonsteori og ulike munnlege sjangrar
- Innføring i stemmebruk og sceneåtferd
- Innføring i gjeldande rettskrivingsreglar
- Orientering om bruk av ordbøker og andre hjelpemiddel for godt språk
- Drøfting av kriterium for gode og dårlege tekster (skriftlege og munnlege)
- Trening i rettleiing og språkvask
- Analyse av struktur og argumentasjon i skriftlege og munnlege tekster
Organisering
Emnet har seminarundervisning 5 timar i veka i 15 veker. Ein vesentleg del av studiet er eigenaktivitet. Fire tekster, skrivne etter avtale med faglærar, skal vere godkjende før slutteksamen. Begge målformer skal vere representerte. To munnlege presentasjonar skal vere godkjende før sluttprøva.
Vurderingsformer
Fire skriftlege tekster med samla omfang på om lag 15 sider. Begge målformer skal være representerte, og tekstene får ein samla karakter. Denne karakteren tel 50 %. To munnlege presentasjonar på mellom 7 og 10 minutt. Presentasjonane blir vurderte under eitt, og gir 20 % av samla karakter. Sluttprøva er ein munnleg presentasjon, anten tale, foredrag eller kåseri, 12 -15 minutt. Studenten skal kunne kommentere si eiga framføring. Sluttprøva tel 30 %.
Det tas forbehold om mindre justeringer i planen.
Publisert av / forfatter Birgit Norendal <Birgit.NorendalSPAMFILTER@hit.no> - 18.06.2007