956 Barnehage og ledelse (førskolelærer), fordypning
Innledning
Fordypningen skal videreutvikle studentenes faglige dyktighet og kyndighet i forhold til arbeidet med barnehage og ledelse. Studiet barnehage og ledelse tar utgangspunkt i barnehagen som lærende organisasjon, og setter fokus på pedagogisk ledelse og endringsprosesser i barnehagen.
Målgruppe og opptakskrav
Studiet i barnehage og ledelse er et fordypningsfag for førskolelærerstudenter som har fullført 120 stp, og er i sitt tredje og avsluttende studieår.
Studieprogrammets innhold, oppbygging og sammensetning
Obligatorisk emne
|
Studiet er delt i to hovedemner som hver utgjør 15 studiepoeng.
Hovedemne 1: Ledelse i barnehagen og ledelse i det offentlige rom.
Hovedemne 2: Pedagogisk ledelse og barnehagen som lærende organisasjon.
Samfunnsfag vil inngå som en del av hovedemne 1 og utgjøre 6 studiepoeng.
Vurderingsformer
Se emne for utfyllende informasjon.
Det tas forbehold om mindre justeringer i planen.
Publisert av / forfatter Marit Bøe <Marit.BoeSPAMFILTER@hit.no>,Åse Jørgensen <Ase.JorgensenSPAMFILTER@hit.no>, sist oppdatert av Ian Hector Harkness - 21.07.2010