956 Barnehage og ledelse (førskolelærer), fordypning

Innledning

Fordypningen skal videreutvikle studentenes faglige dyktighet og kyndighet i forhold til arbeidet med barnehage og ledelse. Studiet barnehage og ledelse tar utgangspunkt i barnehagen som lærende organisasjon, og setter fokus på pedagogisk ledelse og endringsprosesser i barnehagen.

Målgruppe og opptakskrav

Studiet i barnehage og ledelse er et fordypningsfag for førskolelærerstudenter som har fullført 120 stp, og er i sitt tredje og avsluttende studieår.

Studieprogrammets innhold, oppbygging og sammensetning


Obligatorisk emne
Emnekode Emnets navn S.poeng O/V *) Studiepoeng pr. semester
  S1(H) S2(V)
30BALED Barnehage og ledelse 30,00 O 15,0 15,0
Sum: 15,0 15,0
*) O - Obligatorisk emne, V - Valgbare emne

Studiet er delt i to hovedemner som hver utgjør 15 studiepoeng.

Hovedemne 1: Ledelse i barnehagen og ledelse i det offentlige rom.

Hovedemne 2: Pedagogisk ledelse og barnehagen som lærende organisasjon.

Samfunnsfag vil inngå som en del av hovedemne 1 og utgjøre 6 studiepoeng.

Vurderingsformer

Se emne for utfyllende informasjon.


Det tas forbehold om mindre justeringer i planen.

Publisert av / forfatter Marit Bøe <Marit.BoeSPAMFILTER@hit.no>,Åse Jørgensen <Ase.JorgensenSPAMFILTER@hit.no>, sist oppdatert av Ian Hector Harkness - 21.07.2010