923 Innovasjon og entreprenørskap, fordypning

Målgruppe og opptakskrav

Målgruppa er personer som er interessert i og motivert for å lære mer om nyskaping og forretningsutvikling. Det kan være personer som har en forretningsidé de ønsker å utvikle i dag eller i framtida, eller andre som vil komme inn i et læringsmiljø der kreativitet, læring og målretta innsats står sentralt. Opptakskravet er to års høyere utdanning eller realkompetanse.

Mål for studieprogrammet

Målet for studiet er at kandidaten skal få kjennskap til og forståelse for hvordan det er å drive nyskapingsarbeid. Gjennom prosjektarbeid får en trening i å møte problemer og valgsituasjoner som enhver entreprenør opplever. Gjennom kurs, seminarer og diskusjoner lærer en å se utviklingsprosessen i et bredere perspektiv og får kjennskap til modeller og arbeidsmetoder som vil gi bedre struktur i prosesser som for mange virker kaotiske. Etter fullført studium skal kandidaten være godt forberedt til å starte for seg selv, til å arbeide med utviklingsoppgaver i næringslivet eller offentlig forvaltning eller til å studere viderere, for eksempel mot en mastergrad.

Videre studiemuligheter

Etter fullført studium skal kandidaten være godt forberedt til å starte for seg selv, til å arbeide med utviklingsoppgaver i næringslivet eller offentlig forvaltning eller til å studere viderere, for eksempel mot en mastergrad.

Studieprogrammets innhold, oppbygging og sammensetning


Ny fagblokk
Emnekode Emnets navn S.poeng O/V *) Studiepoeng pr. semester
  S1(H) S2(V)
6062 Studentbedrift 30,00 O 15 15
6057 Entreprenør og samfunn 7,50 O 7,5  
6061 Immateriell rett 7,50 O 7,5  
6058 Produktutvikling 7,50 O   7,5
xxxx Valgemne 7,50 O   7,5
6021 Arbeidsrett 7,50 V   7,5
6013 Foretaksstrategi 7,50 V   7,5
6054 Logistikk 7,50 V   7,5
6053 Distribusjonskanaler 7,50 V   7,5
6026 Business, Innovation and Cultural
Diversity
7,50 V   7,5
6027 Sustainability Management 7,50 V   7,5
Sum: 30 30
*) O - Obligatorisk emne, V - Valgbare emne

Studiet er 1-årig og gir 60 studiepoeng.

Arbeids- og læringsformer

Det blir benyttet varierte arbeids- og undervisningsformer i emnene som inngår i studieplanen, for eksempel forelesninger, emne/seminar, gruppeoppgaver, individuelle oppgaver og ekskursjoner. Tradisjonelle forelesningsformer kan bli supplerte med aktiv bruk av e-post, internett og databaserte modellverktøy.

Vurderingsformer

Kandidatenes kunnskaper innenfor alle emner i studiet skal evalueres. Høgskolen benytter varierte evalueringsformer. Aktuelle evalueringsformer går fram av emneomtalene.


Det tas forbehold om mindre justeringer i planen.

Publisert av / forfatter Bergit Grivi <Bergit.GriviSPAMFILTER@hit.no>, sist oppdatert av Ian Hector Harkness - 09.09.2010