101 Økonomi og administrasjon, kandidat
Målgruppe og opptakskrav
Det 2-årige studiet vil kunne passe for:
- personer som ønsker en selvstendig yrkesorientert grunnutdanning,
- personer som har annen høyere utdanning og som ønsker en helskapelig videreutdanning innen økonomi og administrasjon,
- personer som ønsker oppdatering eller nye kunnskaper innenfor bestemte emner eller fag,
- personer som ønsker å studere videre for kunne oppnå en grad eller tittel,
Opptakskrav til studiet er generell studiekompetanse eller realkompetanse.
Mål for studieprogrammet
Utdanninga skal kvalifisere kandidatene til å utføre administrative funksjoner innenfor det økonomiske og administrative fagfeltet i privat eller offentlig sektor.
Videre studiemuligheter
Studieplanen for 2-årig høgskolekandidatstudium i økonomi og administrasjon er den samme som de to første åra av studieplanen for 3-årig bachelorstudium i økonomi og administrasjon. Høgskolekandiatstudiet kvalifiserer for videre studier til bachelor i økonomi og administrasjon. Det er også mulig å velge et av fordypningsstudiene ved høgskolen, for eksempel reiseliv, internasjonal markedsføring, revisjon eller innovasjon og entreprenørskap for videre studium. Studiet kan også kombineres med andre studium i inn- og utland.
Studieprogrammets innhold, oppbygging og sammensetning
Skjematisk framstilling
|
Studiet er 2-årig og gir 120 studiepoeng. Studiet utgjør de to første årene av 3-årig bachelorstudium i økonomi og administrasjon. Studiet gir tittelen Høgskolekandidat i økonomi og administrasjon.
Studiet er delt opp med 30 studiepoeng pr semester og i emner som til vanlig går over ett til to semester med med tre til 8 undervisningstimer pr uke.
Det blir tatt forbehold om endringer i studieplanen.
Arbeids- og læringsformer
Det blir benyttet varierte arbeids- og undervisningsformer i emnene som inngår i studieplanen, for eksempel forelesninger, emne/seminar, gruppeoppgaver, individuelle oppgaver og ekskursjoner. Tradisjonelle forelesningsformer kan bli supplerte med aktiv bruk av e-post, internett og databaserte modellverktøy.
Vurderingsformer
Kandidatenes kunnskaper innenfor alle emner i studiet skal evalueres. Høgskolen benytter varierte evalueringsformer. Aktuelle evalueringsformer går fram av emneomtalene.
Det tas forbehold om mindre justeringer i planen.
Publisert av / forfatter Bergit Grivi <Bergit.GriviSPAMFILTER@hit.no>, sist oppdatert av Ian Hector Harkness - 09.09.2010