Programmering i skolen
Introduksjon – om nettsiden
Trinket-side
Læreplan
Programmeringsdidaktikk
TPACK
PRIMM
Programmering
Analog programmering
Python
Valg av verktøy
Grunnleggende elementer
Biblioteker og pakker
Variabler og operatorer
Skriv ut til og lese fra konsoll
Feilsøking og feiltyper
Lister og arrays
Betingelser (if-elseif-else)
Løkker
Iterasjon av lister
Funksjoner og parametere
Rekursive funksjoner
Plotting
Statistikk
Lese og skrive til fil
Nyttige ressurser
Sammensatte oppgaver
Mattespill
Simuleringer mynt- og terningkast
Turtle og geometri
Fart og akselerasjon
Scratch
Microbit
Kom igang med micro:bit!
Automatisk potteplantevanning
Begynneropplæring
Matatalab
Tiervenn
Regnearter
Geometriske figurer
Programmeringsdidaktikk
Previous
Next